Andrei Năstase, despre concedierea echipei 10TV: O dovadă că în Republica Moldova...

Andrei Năstase, despre concedierea echipei 10TV: O dovadă că în Republica Moldova s-a instaurat dictatura

35
0
SHARE

În Republica Moldova este nimicită metodic orice tentativă de exprimare liberă. Acest drept fundamental este din ce în ce mai restrâns și se pare că puterea nu va ezita să-l suprime definitiv. Astfel a reacționat liderul Platformei Demnitate și Adevăr, Andrei Năstase, la concedierea întregii echipe a postului de televiziune 10TV.

„Ceea ce s-a întâmplat cu jurnaliștii din redacția de știri a postului 10TV este încă o dovadă a faptului că în Republica Moldova s-a instaurat dictatura. Instituția media finanțată și cu banii contribuabililor români s-a dovedit a fi, prin intermediul patronilor falși-unioniști, cu butonul roșu la Plahotniuc. Criminalul cu multiple identități nu a ezitat să intervină atunci când interesele sale și ale lui Dodon au fost afectate. E suficient și o singură data să ai curaj, să fii corect, inclusiv deontologic, şi riști cu locul de muncă”, a reacționat Năstase.

Liderul Platformei DA declară că apreciază „curajul jurnaliștilor de a spune adevărul și crede în capacitatea lor de a-și apăra șansele, de a nu permite patronilor oligarhici să comită un abuz de asemenea proporții”.

„Acest caz inacceptabil îmi amintește de oamenii care își demonstrează verticalitatea zi de zi, care luptă pentru un viitor democratic aici, Acasă, în permanență, pe față, cu determinare și cutezanță! Ei își riscă nu doar locul de muncă, dar și libertatea. Și chiar viața. Dar asta nu-i face să renunțe. Dimpotrivă, îi determină să continue cu Demnitate și în spiritul Adevărului lupta pentru Democrație și normalitate. Să nu cedăm, să ne consolidăm în lupta noastră pentru statul de drept, pentru un viitor demn al nostru și al generațiilor viitoare”, spune Andrei Năstase.

Amintim că, joi, 27 septembrie, întreaga redacție de știri a postului de televiziune 10TV a fost concediată, din cauza unei știri, care nu a mai coincis „politicii editoriale“. Mai exact, știrea reflecta declarația unui europarlamentar german care a criticat dur regimul Plahotniuc-Dodon, în contextul expulzării celor 7 cetățeni turci, angajați ai rețelei de licee Orizont.